• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp ska jag ge upp eller kom med ideer

jobbigtnu

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Juli 2017
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Skam gör sannolikt att man inte hamnar där igen så det är inte alltid dåligt. Har själv varit i den mörkaste avgrunden och ringt/mailat/bönat/bett och det har hjälpt i de perioderna. Dels rent ekonomiskt men också för att det föds kraft och kämparglöd ur det. Kämpa vidare, vi finns här!
Tack! Kämpar allt vad jag kan :) Mest glad att det bara är jag som drabbas av detta och ingen sambo eller barn. Med det sagt måste jag ta mig ur det på ett eller annat sätt. Sälja på Tradera en sak, vad kan man mer göra för att öka på vinsten/inkomsten. Är tyvärr inte så händig så sy, snickra osv är inte min sak känns som lite sent att lära mig det nu ;-)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jobbigtnu

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Juli 2017
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Lite uppdatering upptäckte att jag kunde ta ut av det jag betalat till Avida så de kommer imorgon och är nu bara 2500 minus denna månaden så hoppas det ska ordna upp sig. Fått 300 kr in på tradera inte mycket men alltid något bättre än inget. Förvånad att inte Ferratum ringt ännu, har i och för sig fått två sms men som sagt inga samtal än. Slantar har också hört av sig med sms. Inte Risicum dock, men de gör väl det när som helst.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Du kan inte låna på bostaden? Dvs låna upp på bolånet?
 

jobbigtnu

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Juli 2017
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Du kan inte låna på bostaden? Dvs låna upp på bolånet?
Jag ringde och talade med en där på banken hon var inte super tillmötesgående. Har 5,9 såg jag igår på UC i och för sig inga anmärkningar 4 ffr men har troligen för mycket blanco. Det hade löst allt om det hade fungerat dock för då hade jag blivit av med de värsta lånen och haft en rimligare månadskostnad som jag klarar av. Försökte förklara för henne hur läget var och sa att jag gärna kom dit och talade med bankman/kvinna. Fast hon i luren sa att ja det är många som gör som du just nu tar lån och har höga räntor på olika lån fyll i via hemsidan och se vad som händer sa hon det rekommenderade hon framför möte vilket jag inte förstår riktigt.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Jag ringde och talade med en där på banken hon var inte super tillmötesgående. Har 5,9 såg jag igår på UC i och för sig inga anmärkningar 4 ffr men har troligen för mycket blanco. Det hade löst allt om det hade fungerat dock för då hade jag blivit av med de värsta lånen och haft en rimligare månadskostnad som jag klarar av. Försökte förklara för henne hur läget var och sa att jag gärna kom dit och talade med bankman/kvinna. Fast hon i luren sa att ja det är många som gör som du just nu tar lån och har höga räntor på olika lån fyll i via hemsidan och se vad som händer sa hon det rekommenderade hon framför möte vilket jag inte förstår riktigt.

Ja det verkar inte som att man kan få gå och prata med någon på banken längre, allt ska ske över nätet.....
Banken kanske har en kalkyl där du kan fylla i och se om du blir "godkänd" innan du ev. söker?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp